Založení vlastní firmy není nikterak snadný proces. Především po úřední stránce je potřeba toho spoustu zařídit, a přitom ani nemáme jistotu, zda nám náš podnik bude přinášet zisk. A je faktem, že naprostá většina nově založených firem končí během jednoho roku. Tržní prostředí je zkrátka velmi tvrdé, a ne každý se v něm dokáže prosadit.
Není tedy divu, že je dobré již od začátku dělat věci tak, aby se naše naděje na úspěch co nejvíc zvýšila. To se týká jak podnikatelského plánu, tak i propagace mezi potenciálními zákazníky, správný výběr cílové skupiny pro naše produkty, a mnohé další.
Jedním z těchto faktorů je také umístění sídla firmy. Nyní není až tak řeč o pobočkách či prodejnách, kde se odehrává hlavní styk se zákazníky, i když i jejich umístění je bezpochyby důležité. Řeč je o hlavním sídle firmy, kde se odehrávají nejdůležitější rozhodnutí a kde sídlí vedení. Proč je to ale tak důležité?
Lze samozřejmě namítnout, že jelikož sem zákazníci prakticky nepřijdou, pokud tedy neslouží zároveň jako prodejna, pak není potřeba dělat si s jeho umístěním takovou hlavu. To je však omyl, a to hned z několika důvodů.
Především, ačkoliv zde až na výjimky styk se zákazníky neprobíhá, je to místo, kde se setkáváme s obchodními partnery, dodavateli či potenciálními investory. A není pochyb o tom, že udělat na ně dobrý dojem je pro úspěch jednání velmi důležité.
Pokud totiž bude vaše hlavní budova v zapadlé části města s okolím plným oprýskaných neudržovaných domů, pak je jasné, že se zde návštěvníci cítit příliš dobře nebudou. A příliš je nebude zajímat, jak byla tato budova levná.
Důležitý je však i samotný vzhled našeho hlavního sídla. Měl by být reprezentativní a odpovídat jak postavení firmy na trhu, tak jejímu zaměření. Ideální je, pokud je v moderním, střízlivém tónu, bez přílišné familianty.
Je tedy vidět, že ani tento problém není jednoduchý. Věřte však, že čas a úsilí vložené do hledání toho nejlepšího řešení se vám vrátí, a to v podobě vyššího zisku. A o to jde v obchodě především.