Menší nedostatky, které ale mohou hrát velkou roli

Častokrát se podnikatelé přesvědčí na vlastní kůži, že i ty malé nedostatky mohou hrát za nějakou dobu či v určitou chvíli pořádné divadlo. Přesně proto je důležité se kromě velkých témat jako je E-A-T nebo optimalizace obsahu zaměřit i na tyto menší věci, které se sice mohou zdát nedůležité, ovšem zdání klame. A optimalizace webu může ukázat, jak velký nedostatek to vlastně mohl být.
graf na černé tabuli vykazující postupný růst

  1. Mediální obsah

Zde patří videa, obrázky, nahrávky, vysílání (stream či broadcast), nejrůznější funkce mediální i další. I tento musí být optimalizován, aby šel snadně vyhledávat třeba v obrázkovém vyhledávání, které je stále více populární. Nebo aby se stránka daleko rychleji načítala (a tady opravdu každá sekunda hraje roli), je důležité, aby všechny obrázky byly kompresovány na co nejmenší velikost, aniž by ztratily kvalitu. Například je dobré uvažovat o pomalém načítání nebo jiných způsobech načítání obrázků, třeba s využitím zapisování do mezipaměti nebo načítání na straně klienta. Všechen mediální obsah také musí být vysoce kvalitní a nesmí tam být vyobrazen žádný zakázaný obsah (dle příruček vyhledávačů).

  1. Navigace na stránce

Mnozí podnikatelé považují navigaci na stránce jako něco „nedůležitého“, ovšem největší vyhledávače považují také jednoduchost, s jakou se může uživatel orientovat na stránce, ať už pomocí interních odkazů nebo přehledného menu vyhledávání. Berou v potaz také přehledné sitemapy a mělké stránky. To jsou takové stránky, které mají například jenom pár vrstev, všechen obsah je rozložen do kategorií a subkategorií maximálně, určitě ne nic rozsáhle větveného či s několika vrstvami (třeba 6 úrovní webové stránky, kde uživatel musí kliknout 6x, aby se dostal na samý konec).
chybějící dílek puzzle na zeleném podkladu

  1. Informace o autorech či o firmě

Každá webová stránka musí mít také podrobné informace nejen o samotné firmě, osobě spravující, ale také o autorech, tvůrcích obsahu na webové stránce. Doporučuje se, aby, zvláště pokud se jedná o protěžovaná a populární témata jako například zdravotnictví, tvůrci obsahu byli zkušení odborníci s letitou praxí a nějakým renomé, což zvýší nejen důvěryhodnost, ale také autoritativnost článku a informací v něm obsažených.